Vinternatten en sommarkväll

Publicerad 2013-09-06 14:20:00 i Allmänt,

Ofta bestämmer jag mig för att jag inte får lyssna på julmusik, se på julfilmer eller överhuvudtaget göra något som handlar om julen innan ett visst datum. Detta är för att jag annars kan sitta i princip hur länge som helst och kolla igenom gamla inlägg på diverse julbloggar och lyssna sönder mina jul-spotifylistor redan i Augusti/September... vilket jag tycker är alldeles för tidigt! Min gräns för när jag anser att allt detta julstök faktiskt är okej är den förste Oktober. Nu kanske ni undrar varför jag i sånt fall har startat en julblogg i början av September. Jag ska förklara det för er, och det första jag vill säga är att det faktiskt inte är mitt fel...
 
Jag sjunger i en kör där jag har fått ansvaret att vara stämledare i Altstämman. Med detta ansvar tillhör även uppgiften att sitta med i repertoarrådet och bestämma repertoar för höstens alla sjungningar. Självklart ska vi ha en julkonsert i december och det var alltså detta som gjorde att jag var tvungen att korsa min datumgräns. I slutet av Augusti så samlades vi, fyra stämledare, och gick igenom mängder av jullåtar för att bestämma vad vi vill ha till konserten. Därefter var det kört! Julbloggar, julsånger, julrecept, julpynt, julmat, julpyssel och julfilmer om vart annat. Min sambo delar inte mitt intresse för julbestyr så därför bestämde jag mig för att skaffa en julblogg!
 
Tanken är att Vinternatten, som kom till en ljummen sensommarkväll, ska vara till för att jag ska kunna göra av med lite "julenergi", samtidigt som jag hoppas kunna inspirera andra med olika tankar och idéer som hör julfirande till. Nu kör vi!
 
<a href="http://www.julbloggar.se">Julbloggar</a>
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Vinternatten

I den här bloggen tänker jag skriva om mina julbestyr och min längtan till vinter, snö och tända ljus. Förhoppningsvis kan ni som kikar in här få med er en bit julglädje som ni sedan kan sprida vidare ut i den kyliga vinternatten.

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela