...och just i dag är en sådan dag

Publicerad 2014-09-08 08:34:29 i Allmänt,

Hej,
 
I flera veckor har jag haft ett ordentligt julsug. Jag har lyssnat på julmusik, sett julfilmer och läst alla julbloggar som ligger uppe på julbloggar.se. Jag kikade i genom min egen julblogg och märkte att jag knappt skrev några inlägg alls här förra året. Det har sin förklaring dock... Det var studiernas fel, de liksom pressade ut alla andra, och då framför allt alla juliga, tankar förra vintern.
 
Jag vet inte om jag kommer uppdatera min blogg så flitigt.. ibland kanske jag skriver flera gånger om dagen för att sedan inte skriva på ett par veckor. Jag tar det som det kommer och skriver när jag känner att jag behöver helt enkelt!
 
...Och just i dag är det en sådan dag. Här i Norrköping vittnar solljuset om att den här dagen förmodligen kommer bli lika varm som gårdagen. Underbart! Min morgon kommer dock ändå att spenderas, likadant som i går, med en julfilm i bakgrunden medan jag fixar lite hushållssysslor - i dag är det vikning av 20 kg tvätt som gäller!
 
Gårdagen i en bild:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Vinternatten

I den här bloggen tänker jag skriva om mina julbestyr och min längtan till vinter, snö och tända ljus. Förhoppningsvis kan ni som kikar in här få med er en bit julglädje som ni sedan kan sprida vidare ut i den kyliga vinternatten.

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela